Handelbetingelser

 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.NjordLures.dk

 

Handelsbetingelser
 

Pris og betaling
Hos NjordLures har du mulighed for at betale med Dankort samt internationale kreditkort (Visa/Dankort, VISA, MasterCard) samt MobilePay. Alle priser hos NjordLures er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Finder du en varer til f.eks. 0,- kr. på shoppen så er den formentlig under oprettelse, eller der er en fejl i systemet, undlad at bestille den da vi blot sletter din ordre, ved handler i ond tro. 

Njord Lures udsteder ikke gavekort, prismatch, kampagnekoder eller rabatkoder.  

Fortrydelsesret  

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail til NjordLures@gmail.com. Skriv ''Fortrydelsesret'' i emnefeltet. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten gælder ikke for evt. specialudarbejdede agn, som er lavet på bestilling efter ønske fra kunden.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt på én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage og infoskilte kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i evt. original emballage.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 49.-

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. OBS: send ikke varer med DAO, da de som regel leverer udenfor åbningstiderne.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet. Hvis intet af dette er muligt er du berretiget til at få det oprindelige købsbeløb refunderet. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, uheld, almindeligt slid og brug, skødesløshed eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode vi har stillet dig i udsigt

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi udbetaler dog maks kr. 49,- som det koster at købe fragt fra Njord Lures.

Vi bestræber os på, at reklamationer behandles hurtigst muligt, enkelte sager vil der kunne være op mod 14 dages behandlingstid.

Nogle brands/produkter har udvidet garanti og reklamations betingelser, her vil det altid være leverandørens regler og afgørrelser der er afgørrende i en evt. reklamationssag.

Ved køb uden for Danmark, dækkes alle udgifter til forsendelse i forbindelse med en reklamation af køber. In English: For purchases outside of Denmark, the buyer/customer must pay all shipping costs.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.  Der skal altid vedlægges kvittering og kontakt-info på køber ved varen. 

Fragt: Pris, levering og transport

Levering af varer fra Nord Lures anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Njord Lures.
Dette betyder at varerne sendes indenfor få dage efter modtaget ordre. Levering til afhentningssted i Danmark, vil derfor normalt ske indenfor 3 dage fra afsendelse.
Skulle en vare mod forventning ikke være på lager, så kontakter vi dig på telefon eller sender en sms/mail.

Transportskader skal meldes inden for 7 hverdage fra pakken er afhentet.

Danmark: Forsikret pakke koster fra 49,- kr. (0-1 kg) til levering til nærmeste pakkehop via GLS. Der er mulighed for at opnå fri fragt ved køb for over 500,- kr. Pakker sendes uden privat omdeling, og sendes til den pakkeboks, pakkeshop, posthus el. pick-up point, som er nærmest den adresse, som er oplyst af kunden.

Udland (Vi leverer til Sverige, Tyskland og Belgien via GLS):

Forsikret pakke koster 105,- DKKR (0-1 kg) til levering til privat-adresse, alternativt til nærmeste pakkehop.

Fragtprisen er fast uanset prisen på det samlede varekøb (vægt: 0-1 kg). Pakker sendes til privat omdeling, såfremt dette er muligt via post-selskabet i dit land. Alternativt leveres pakken af dit nationale postselskab til den pakkeboks, pakkeshop, posthus el. pick-up point, som er nærmest den adresse, som er oplyst af kunden.

Køber du uden for Danmarks grænser (Vi leverer kun til Sverige, Tyskland og Belgien), vil GLS overdrage pakken til levering via din nationale fragt-udbyder i hjemlandet, som vil færdiglevere pakken til den oplyste adresse, eller et udleveringssted/pakkeshop nær din oplyste adresse.

Njord Lures leverer ikke varer til andre lande end DEN, SV, DE og BE.

Der kan være situationer, hvor posten ikke kan afleveres på det valgte sted, men i stedet afleveres ved nærmeste pakkeshop i stedet. I BlackFriday-dagene og ifbm. julehandlen, vil der på nogle pakkeshops være så fyldt, at de ikke kan tage imod flere pakker.

Ikke afhentede pakker eller pakker der kommer retur som uønsket modregnes returfragt på 59 kr.

 

Produktansvar
Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk ret. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. OBS: Send ikke varer med DAO, da de som regel leverer udenfor åbningstiderne.

Persondatapolitik  
For at du kan indgå et køb/aftale med Njord Lures er her brug for følgende oplysninger om dig: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Njord Lures og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Som registreret hos Njord Lures har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: NjordLures@gmail.com

Cookies

På Nord Lures anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt så muligt.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan du gør det, afhænger af din browser. 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til NjordLures@gmail.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Nævnenes Hus

Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - Europa.eu

 

  

Handelsbetingelserne er senest opdateret 23.02.2025

NJORD LURES I/S CVR: 43996649

Hjejlebakken 55

5210 Odense NV

Tel.: (+0045) 3022 9175

Email: Njordlures@gmail.com